söndag 4 september 2011

Fagerstahelg


Denna soliga och otroligt varma lördag och söndag i början av September tillbringade jag och maken i Fagersta. Där bor min yngsta bror i ett nyköpt hus (som jag inte hade sett) tillsammans med goa Anna och deras två underbart sociala kattflickor.


Igår kväll var vi på en restaurang och åt jättegott. Sen fick vi en sightseen av Anna och brorsan..Fagersta by night! ;-)
Satt senare på kvällen hemma hos brorsan, när det ringde på dörren...Annas bror med flickvän kom från en släktmiddag. Annas bror berättade anekdoter och fick oss alla att skratta.

Det var så underbart att vara först uppe på söndagsmorgonen och få stor uppmärksamhet av kattflickorna (den ena hade ju varit lite reserverad gentemot mig under kvällen när vi träffades). Men på morgonen var hon direkt uppe och hälsade på mig. Sen gosade vi en lång stund innan systern kom in och också krävde lite
gos ;-)


Maken kom ner tillslut och efter lite frukost med goa och nyfikna kattflickorna så gick vi ut till brorsans trägård som hade ett fantastisk äppelträd..tror det är Signe :-)
Plockade ihop två stora kassar äpplen tillsammans med kattflickorna.


                                       Maken stojade och lekte med kattflickorna (víd vår bil)

Sen kom lillebror och Anna upp och åt frukost. Vi åkte sedan tillsammans till Västerås (i två bilar) och till stora, nybyggda IKEA. Där köpte jag servetter och ljus som vanligt (inför vintern som känns långt bort när det är Brittsommar).
Efteråt så åt vi pizzabuffé på American PizzaHouse i Erikslund. Så gott och så mycket! ;-)

Sen åkte vi (maken och jag hemåt, brorsan och Anna också hemåt) d v s vidare. Till nästa gång vi ses, tack för dessa dagar och vi måste ses oftare, min lillebror och goa Anna som har så lätt till skratt (go ung kvinna)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar